דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קניית צעצועים לתינוק 

מאת    [ 27/12/2009 ]

מילים במאמר: 505   [ נצפה 3800 פעמים ]

מחקרים רבים מוכיחים כי שבנותיו הראשונות של הילד ההתפתחות שאותה הוא חווה היא המהירה ביותר שיחווה בכל חייו. בשנים אלו התינוק מתפתח במהירות הן מבחינה מוטורית, הן מבחינה שכלית ואפילו מבחינה רגשית. מחקרים נוספים מנסים לבחון מה משפיע על התפתחות התיוק ואיך אנחנו כהורים נוכל לתרום להתפתחותו. ממחקרים אלו התפתחה תעשייה שלמה של אוכל (תחליפי חלב אם המעושרים ב...) ואפילו תעשייה שלמה של מוזיקה וזה לאחר שהוכח כי תינוקות שמאזינים למוזיקה מתפתחים בצורה טובה יותר (בייב מוצארט). תעשייה נוספת שיש בה נגיעה לעולם התפתחות התינוק היא תעשיית המשחקים לתינוקות. לא פעם כאשר אנו קונים צעצוע חדש לתינוק אנו לא מודעים לתרומה שהצעצוע הזה יגרום להתפתחות התינוק שלנו. צעצועים עם מנורות, צעצועי עץ עם חורים בכל מיני צורות וצעצועים עם מוזיקה יתרמו רבות לפיתוח הקואורדינציה, ההבנה והשמיעה של התינוק וזה ללא כל ידיעתנו. במשחקים רבים התינוק לומד באמצעות ניסוי וטעייה, הניסוי והטעייה מפתחים יכולות שכליות ומוטורית אצל התינוק. דוגמא נוספת היא צעצוע שבו התינוק מתקשר עם משתתפים נוספים וכך נפתח פן נוסף להתפתחות רגשית ולתקשורת עם הסביבה.

רוצים לקנות צעצועי התפתחות לתינוק אבל לא יודעים מה לקנות?

בבחירת צעצוע לתינוק יש לשים לב למספר גורמים עוד לפני חשיבות הצעצוע להתפתחות התינוק.

1.      בטיחות- בטיחות הצעצוע היא השיקול המרכזי בקניית צעצוע לתינוק. יש לוודא כי בצעצוע לתינוקות קטנים אין חשש שחלקים קטנים יפלו מהצעצוע והתינוק יוכל לבלוע אותם. בבובות יש לוודא גם כן כי אין כפתורים או חלקים שונים שיכולים ליפול (למביני עניין יש לוודא כי הצעצוע אינו עשוי מחומר רעיל). לכן אין להתפשר על איכות הצעצוע, כל שבר או חתך חד בצעצוע יכול לגרום לפגיעה אצל התינוק שלכם.

2.      צבעוניות ואסתטיות- צעצוע צבעוני ויפה לעין יגרום לגירוי אצל התינוק לחקור ולהבין מה הוא רואה. ככל שהצעצוע יהיה מגוון יותר ויכיל אפשרויות רבות לחקירה מצד הילד כך התרומה של הצעצוע להתפתחות התינוק תהיה גדולה יותר.

3.      גודל התינוק- כאשר אנו קונים צעצוע לתינוק לא נשכח להתאים את הצעצוע לגודלו הפיזי של התינוק ולרמת ההתפתחות שלו. גם אם אנחנו חושבים שהתינוק שלנו הכי חכם בעולם והוא מבין טוב יותר מבני גילו עדיין יש לקנות לו צעצועים אשר מתאימים לו מבחינת הגיל ולא צעצוע שמתאים לילד גדול יותר. תנו לתינוק להתפתח לאט, אל תקנו לו מתנות שלא מתאימות לו.

קניית צעצוע לתינוק היא אומנם קנייה חשובה מאוד אך עם שמירה על מספר כללים בסיסיים אני מאמין שתוכלו למצוא את הצעצוע המתאים ביותר לילדכם.

לעזרה ולבחירת הצעצוע המתאים ביותר לתינוק שלכם אתם מוזמנים להיכנס אל אתר סודות, דברים יפים לקטנים, שם תמצאו מגוון רחב של צעצועים לתינוק וצעצועי התפתחות שעוצבו על ידי מיטב היצרנים והמעצבים.

 

לשאלות נוספות פנו אל אתר סודות.

GreenWeb כותבים גם בלוג תינוקות ועל צעצועי התפתחות. אם תרצו לקרוא על  בגדי ילדים ועוד מגוון נושאים מרתקים אתר תינוקות הוא בשבילכם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב